MAŁOPOLSKA POLSKA POLSKA BUSEM || 2018

Gorce || Szlak z Łopusznej na Turbacz

Krokusy i ośnieżone Tatry. Gorce. Widok z Bukowina Waksmundzka

Gorce

Zrobiło się w końcu cieplej i skoro jest nocami powyżej 0 (nie mamy ogrzewania postojowego) czas najwyższy ruszyć naszego busa, siebie i wyskoczyć na kilka dni. Spontanicznie z dnia na dzień zdecydowaliśmy się wyjechać na przedłużony weekend. Początkowo chcieliśmy pojechać, gdzieś niedaleko Warszawy, ale w końcu zdecydowaliśmy, ze warto odświeżyć głowy zdecydowanie innymi widokami niż puszcze, jeziora, czy lasy. Padło na góry, a dokładniej Gorce i Pieniny. Z tych regionów pozostały mi tylko mgliste wspomnienia z dzieciństwa kiedy to byłam tam podczas zielonej szkoły. Postanowiłam je odświeżyć.

Pod koniec dnia dojechaliśmy do miejscowości Łopuszna. Zjechaliśmy z głównej drogi. Kierując się w stronę wzniesień, minęliśmy ostatnie zabudowania i wjechaliśmy na typowo leśną dróżkę. Tam po paru zakrętach znaleźliśmy fajne miejsce na nocleg. Na zakolu drogi, pośród pachnących drzew, nieopodal strumyka, którego bliskość później nam się przydała (pomroziliśmy w nim obolałe po chodzeniu stopy i przemyliśmy się z błota, krwi i potu) 😉

Po zmroku zostaliśmy tylko my, gwieździste niebo i niesamowita cisza przeplatana odgłosami natury. Zaczęliśmy odpoczynek. Oczywiście głów, bo o fizycznym nie było mowy.

Miejsce noclegu okazało się znajdować w niedalekiej odległości od wybranego przez nas pieszego szlaku, przemierzając który mieliśmy zobaczyć, co zaoferują nam Gorce.

Szlak Łopuszna – Turbacz -Kiczora – Łopuszna

Łopuszna

Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko. Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko. Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko. Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko. Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko. Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko. Gorce Łopuszna Vanlife. Spanie w busie na dziko.

Zarębek Niźny

Gorce widok z szlaku na Turbacz. Zarębek Niźny. Krokusy w górach Gorcach Gorce widok z szlaku na Turbacz. Zarębek Niźny. Kapliczka. Gorce widok z szlaku na Turbacz. Zarębek Niźny. Gorce widok z szlaku na Turbacz. Zarębek Niźny. Gorce widok z szlaku na Turbacz. Zarębek Niźny. Gorce. Widok na Tatry. Zarębek Niźny.

Szlak Niebieski

Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze. Gorce. Niebieski szlak na Turbacz i piękne widoki po drodze.

Bukowina Waksmundzka

Krokusy i ośnieżone Tatry. Gorce. Widok z Bukowina Waksmundzka Krokusy w górach Gorce Widok na Tatry. Gorce Bukowina Waksmundzka. Widok na Tatry. Gorce Bukowina Waksmundzka. Tatry. Widok z Bukowiny Waksmundzkiej.

Szlak Niebieski

Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieskiŁopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Jezioro Czorsztyńskie Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski Łopuszna - Turbacz. Gorce. Szlak niebieski. Krokusy

Szczyt Turbacz (1310 m n.p.m.)

szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce szczyt Turbacz. Polskie Góry Gorce

Schronisko PTTK i Hala Długa

Schronisko PTTK Turbacz. Góry Gorce. Schronisko PTTK Turbacz. Góry Gorce. Hala Długa w Gorcach. Turbacz Schronisko PTTK Turbacz. Góry Gorce. Trekking Hala Długa w Gorcach. Turbacz Hala Długa w Gorcach. Turbacz Hala Długa w Gorcach. Turbacz Krokusy. Hala Długa w Gorcach. Turbacz Hala Długa w Gorcach. Turbacz Hala Długa w Gorcach. Turbacz Krokusy w górach. Hala Długa w Gorcach. Turbacz

Szlak Czerwony i Czarny

Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking Szlak czerwony i czarny na Turbacz. Góry Gorce. Trekking

Dużego doświadczenia w chodzeniu po górach nie mam, ale subiektywnie odbieram szlak za niezbyt wymagający, jednak jego długość pozwoliła nam się pozytywnie zmęczyć. Ludzi na szlaku bardzo mało, dopiero w schronisku, gdzie krzyżuje się kilka szlaków można było poczuć, że nie jest się na szczycie samemu.

W spokoju mogliśmy napawać się pięknymi widokami na panoramę ośnieżonych Tatr, jeziora Czorsztyńskiego, pobliskie miasteczka i przeciwlegle zbocza. Na szlaku przeplatały się atrybuty każdej pory roku. Letnia pogoda, jesienne liście i błotko, zimowy śnieg i wiosenne kwiaty wraz z budzącą się do życia roślinnością.

Nas Gorce urzekły swoim kontrastem między skromną wielkością, a wielkim pięknem.

NASZA TRASA: tutaj || DYSTANS: 16,5 km || CZAS: Nam przejście z przerwami na zdjęcia i odpoczynek zajęło ok 7,5 h

Szczawnica

Po trekkingu pojechaliśmy do Szczawnicy na zasłóżony obiad. Wybraliśmy i polecamy Karczmę u Polowacy . Wszystko, co zamówiliśmy było bardzo smaczne i w korzystnej cenie.

Pojeździliśmy trochę po mieście po ciemku wzdłuż i wszerz, ale miejsca na zatrzymanie się na dziko nie znaleźliśmy. Wszędzie gęsto zabudowane, a parkingi słono płatne. Do Parku Narodowego nie udało nam się podjechać, bo drogi albo się kończyły, albo zamieniały w deptak.